vrijdag 16 juni 2017

Geschreven door Kim Hageman.

Ego Kill Talent in Melkweg

Het is woensdag 14 juni wanneer de Braziliaanse heren van Ego Kill Talent in Upstairs, Melkweg staan. Het is de eerste Europese headlineshow van de heren ooit. De band wordt onder andere gelinkt aan bands zoals Foo Fighters en Royal Blood.

Deze avond is er geen voorprogramma, het publiek is daarom ook nog niet opgewarmd wanneer Ego Kill Talent rond 20:45 uur het podium betreedt. De vloer is redelijk gevuld, maar duidelijk is dat het bij lange na niet uitverkocht is. Dit lijkt de mannen echter niets te doen: ze komen lachend het podium op en beginnen enthousiast te spelen. Na een paar nummers laat Ego Kill Talent  één van zijn kenmerken zien: verschillende bandleden wisselen hun instrumenten met elkaar uit. Het wordt direct duidelijk dat dit niks af doet aan de kwaliteit. De mannen beheersen allerlei verschillende instrumenten. De band laat zien dat hij een sterk geluid heeft ontwikkeld. Ondanks dat de band in een kleine zaal speelt, is het zeer begrijpelijk dat hij in Brazilië erg bekend is.

Theo van der Loo, bassist en drummer, vertelt later dat hij in Melkweg staat met sentimentele gevoelens: hij is half Nederlands en half Braziliaans en vroeger liep hij langs Melkweg. Hij benoemde dat hij daar ooit zou gaan spelen. De mannen geven aan en stralen uit dat ze ontzettend blij zijn om, in Nederland, op het podium te staan. Het contact tussen de bandleden zelf en het publiek is dan ook alleen maar positief. De band draagt een positieve energie met zich mee en draagt deze over aan zijn publiek.

Ego Kill Talent wordt gauw gelinkt met Foo Fighters. Tijdens de show, en vooral met “Heroes Kings and Gods” en “Still Here” wordt duidelijk waarom: Correa’s vocalen hebben een heel sterk Dave Grohl-tintje.

Deze interactie laten de leden van Ego Kill Talent aan het einde van de show ook zien. Na de laatste track lopen de mannen rustig de zaal in om met hun fans te praten, knuffelen en op de foto te gaan. De bandleden zijn zeer sympathiek tegen nieuwe en oude fans en laten zien dat dat één van hun krachten zijn.