dinsdag 9 februari 2016

Halestorm in TivoliVredenburg

Halestorm is lekker op dreef. De band heeft net een jaar een nieuw album uit, genaamd “Into the Wild Life“. De fans worden op 8 februari getrakteerd op nieuwe songs van deze plaat in TivoliVredenburg, te Utrecht. Voor deze gelegenheid heeft de band niemand minder dan Wilson, uit Detroit, meegenomen.

Met veel geweld en energie knalt Wilson het podium op. De band blijkt de perfecte act om de zaal op te warmen. Tracks als “Right to Rise“, “College Gangbang” en “Hang With the Devil” gaan er als warme broodjes in. De energie spat van de performance af en zanger Chad Nicefield is niet te stoppen. De setlist wordt perfect afgewisseld met materiaal van “Full Blast Fuckery” en de nieuwste plaat “Right to Rise“. Daarnaast wordt het publiek er continu bij betrokken. De mensen worden ook nog eens getrakteerd op een cover van “Hair of the Dog“, oorspronkelijk van Nazareth. De band combineert southern hardcore met hardrock en dat doet het goed bij de toeschouwers. Op het einde voelt het bijna alsof Wilson de hoofdact is. Houd deze gasten in de gaten want ze zetten de hele tent op zijn kop!

Vervolgens is het de beurt aan Halestorm. De zaal is tot de nok toe gevuld. Vanaf moment één is meteen duidelijk dat de band in bloedvorm is. Zangeres Lizzy Hale haalt simpelweg elke noot. Wat een stem heeft deze vrouw. Het publiek geniet dan ook met volle teugen. Er komt veel nieuw materiaal voorbij. Tracks zoals “Apocalyptic“, “I Like it Heavy” en “Jump the Gun” kunnen op veel bijval rekenen. Het publiek gaat pas echt uit zijn dak bij de oude nummers. Bij “Love Bites [So Do I]” wordt een rolstoeler gedragen door het publiek, tot verbazing en bewondering van Halestorm. Dit zien de bandleden ook niet elke dag.

Lizzy Hale legt haar ziel in elke uithaal en je zou denken dat ze een keer knakt. Dit gebeurt niet. Het hele optreden schreeuwt ze de longen uit haar lijf terwijl ze ook nog eens gitaar erbij speelt. Wat een onwijs stoere vrouw en een voorbeeld voor andere meisjes. Als je al een vergelijking mag maken, dan is ze toch wel de Beth Hart van de hardrock. Ze weet dondersgoed hoe ze het publiek naar zich toe moet trekken, maar ook de performance van drummer Arejay Hale valt op. Wat een energie zit er in deze man. Hij laat geweldige trucjes zien met zijn drumstokken. Het feest is compleet en je verlaat de zaal voldaan.

De combinatie van Wilson met Halestorm is er één die bijzonder goed valt. De bands trakteren je allebei op snoeiharde, energieke en fijne hardrock. Beide acts leveren een indrukwekkende performance en zijn te alle tijde weer welkom in ons kleine kikkerlandje! Een fantastische avond is gegarandeerd.