donderdag 3 juli 2014
 

Geschreven door Nylo de Meijer.

 

Hoe verneuk je het vertrouwen van je fans

Als jij met jouw band doorbreekt, heb je ondertussen al een hoop fans gemaakt. Fans die dagelijks naar je luisteren, je dagelijks volgen, dagelijks aan je denken en zich zorgen maken als er iets met je aan de hand is. Dus als jouw band grappen maakt over jouw welzijn, is dat niet hetgeen waar jij als fan op zit te wachten. We kunnen dus wel met overtuiging zeggen dat Upon a Burning Body het vertrouwen van zijn fans heeft misbruikt.

Als je zegt dat de frontman van jouw band -of welk lid dan ook- ontvoerd is, schrikt jouw fan base en is de fan base ongelofelijk bezorgt. Als je dit voor een publiciteitsstunt doet, dan is hier nog wel iets voor te zeggen: je wilt aandacht! Natuurlijk wil je aandacht, al helemaal als je met een nieuw album komt. Maar is dit ook de aandacht die je moet hebben? Even denken…

  1. Je krijgt een hoop verkeer richting je Facebook en Twitter.
  2. Mensen zoeken je constant op en komen steeds meer over je te weten.
  3. Muziekliefhebbers die jouw muziek tegenkomen en dit beluisteren.
  4. Deze vinden jouw muziek geweldig en leven met je mee.
  5. Komen erachter wat voor naaistreek het is en hebben 0.0% vertrouwen meer in je.

Dus ja: die aandacht wil je hebben, tot stap 4! Dus als jij een publiciteitsstunt wilt doen, zorg ervoor dat je niet te ver gaat. Als je dit doet rond 1 april, natuurlijk, dan kan het! Sterker nog, het wordt eigenlijk ook wel een klein beetje van je verwacht. Als je dan bijvoorbeeld zegt dat jouw/een band uit elkaar gaat, dan is het duidelijk dat het om een 1 april grap gaat en is het lachen, gieren en brullen.

Mocht je graag wat resultaat zien van deze actie? Hieronder hebben wij een aantal Tweets geplaatst. Natuurlijk zijn er ook fans die het geen reet kan schelen wat voor stunt je hebt uitgevoerd, als de muziek maar goed is.

Laat een reactie achter:

Spotify playlist