vrijdag 2 februari 2018

Geschreven door Fabian Rozendaal.

Hollywood Undead maakt er één groot feest van in TivoliVredenburg

Op de eerste dag van februari 2018 treedt Hollywood Undead aan in een uitverkocht TivoliVredenburg. Dit is het begin van zijn tour door Europa. De hoeveelheid Hollywood Undead-shirtjes is niet op twintig handen te tellen. De fans zijn er klaar voor en aangezien de band net begint met zijn tour, zijn de verwachtingen hooggespannen. Op ditzelfde moment staat Motionless In White ook in TivoliVredenburg, meer daarover lees je hier.

De avond wordt afgetrapt door Frontstreet, het voorprogramma dat op het laatste moment opgetrommeld werd om in te vallen voor Astroid Boys. De mannen uit Lelystad doen het erg verdienstelijk met zo een korte voorbereiding. Het geluid van de gitaar mag dan wat zacht staan, maar het publiek, wat al in grote getale aanwezig is, vermaakt zich. Naarmate de show vordert begint de band steeds harder te spelen en dit klinkt steeds beter.

Vervolgens is het tijd voor de mannen van Hollywood Undead om het podium te betreden. De zaal is stampvol en de band krijgt het publiek meteen mee. Er wordt met armen gezwaaid en luidkeels meegezongen. Opvallend is dat er vanaf het begin een orkaan van geluid is ondanks dat er alleen nog gedrumd wordt en de andere vier leden alleen met een microfoon het podium opwandelen.

Er gebeurt iets moois wanneer een fan genaamd Sjors het podium op mag komen om gitaar te spelen. Na eerst een solo te hebben gespeeld op aanmoediging van zanger Johnny 3 Tears, speelt hij een nummer mee. Vervolgens scandeert het publiek “Rapper Sjors, Rapper Sjors“, waarna Johnny zich hardop afvraagt wat er gezegd wordt, voordat hij zelf meedoet.

Het is voor het publiek één groot feest. Dat het klinkt alsof niet alles live gezongen en gespeeld wordt, lijkt er niet toe te doen. J-Dog speelt op de keyboards, maar lijkt ze tijdens het grootste deel van de show niet aan te raken. De show is geweldig en het vuurwerk mag er zijn. De mindere afstemming van het geluid die er tijdens Frontstreet was, is niet aanwezig. Iedereen heeft het naar zijn zin en dat is waar het uiteindelijk om draait.

Opvallend is nog wel dat dit volgens de band “de beste show van de tour tot nu toe is“, wanneer op de tourposter duidelijk te zien is dat vanavond de eerste show van de tour was. Dit soort clichéteksten heeft Hollywood Undead helemaal niet nodig wanneer je beseft dat hij net een uitverkocht TivoliVredenburg enorm vermaakt heeft. Met een brede glimlach op het gezicht verlaten de fans de zaal.

TIP: Voor Windows-gebruikers: ctrl + klik op een foto om in een nieuw tabblad te openen. Voor Mac-gebruikers: cmd + klik.