zaterdag 6 juli 2013

Live review: All Time Low in 013

Het was 5 juli en dat hebben de fans van All Time Low geweten. Om 10:00 uur in de ochtend stonden de eerste fans al te wachten. Zij stonden bij 013 in de rij om als eerste binnen te komen bij de show van hún favoriete band. Voordat dit zo ver was, mochten zij eerst genieten van de hardrockers van Colossa.

De band Colossa is een Nederlandse band, die zeker een hele vette show weet neer te zetten. Helaas was het podium niet groot genoeg voor de vier jongens, omdat de attributen van All Time Low hier al stonden. Dit zorgden ervoor dat de vier heren op een kluitje op het podium stonden en vrij weinig ruimte hadden om zich uit te leven. Kwalitatief gezien was het een erg goede show, ondanks dat dit niet door het publiek werd opgevangen. Het was duidelijk dat het publiek voor All Time Low kwam, en niet voor een andere band, welke band het ook zou zijn.

De laatste man van Colossa was het podium nog niet af, maar dit hinderde het publiek niet om alvast de band van de avond te roepen. Een kwartier voordat de show zou beginnen was All Time Low al bezig. Zoals de die-hard fans wel weten is deze band enorm energiek, zo ook vandaag. Vooral Jack Barakat, de gitarist van de band, kon het niet voor elkaar krijgen om langer dan twee seconden stil te staan. Na het eerste nummer liep er een gezette man over het podium in een onwijs sexy badpakje (zie foto).

Ook is het een feit dat de band kwalitatief gezien altijd erg goed live is. Vandaag was dit ook het geval, ondanks dat er toch af en toe wat mankementen te vinden waren. Zo was soms de stem van Alex Gaskarth slecht te horen, of begonnen de speakers ineens te kraken. Dit lag verder niet aan de band zelf, dus op de band was niets aan te merken. Zo nu en dan veegt Barakat zijn zweet af aan één van zijn velen gekregen BH’s.

Tussen de nummers door werd er een typisch All Time Low praatje gehouden, wat door een groot deel van het publiek goed werd ontvangen. Iedereen luistert en gehoorzaamd. Wordt er gevraagd of de handen de lucht in kunnen? Dan gebeurt dit sneller als Google 100.000.000 hits vindt op jouw zoekterm. Gaskarth doet alsof hij een tovenaar is en laat het publiek perfect gillen op de bewegingen die hij maakt.  “Zeven weken lang festivals en dan nu eindelijk weer ons eigen ‘festival’. Dus we kunnen de hele tijd over tieten praten.” Vertelt gitarist Jack.

De frontman van de band neemt ook zijn eigen moment in de spotlights. Hij speelt volledig solo het nummer “Remembering Sunday” die door iedereen in het publiek wordt meegezongen. Er was geen enkele valse noot te bekennen. Ook begint het nummer “Therapy” met alleen één man op het podium, waarna hij later wordt aangevuld door zijn overige bandleden.

Een feit over de show van All Time Low: de band weet een geweldige show neer te zetten die perfect is voor hun doelgroep en geweldig wordt aangevuld door de legendarisch te noemen lichtshow. Daarnaast zijn zij live één van de betere bands die wij hebben in de scene. 013 is na de jongens uit Baltimore gesloopt!

Ook mocht Smash Press Jack Barakat en Rian Dawson interviewen.