dinsdag 2 april 2013

Live review: Kensington op Paaspop Hoorn

Het barst van de Paaspopfestivals in Nederland. Zo ook in Hoorn op 31 maart, waar onder andere de mannen van Kensington waren om de tent kapot te scheuren. De soundcheck ging helaas niet volledig vlekkeloos, waardoor de mannen een kleine tien minuten te laat begonnen met hun set.

De lichtshow was een echte “Kensington lichtshow”. De bepaalde kleuren lichten van de mannen die zij vaker bij shows gebruiken, kwamen ook nu weer terug.

Het nummer waarmee de heren opende was een mooi rustig nummer om in te komen. Aan het eind van dit nummer werd er al gegild door een aantal vrouwelijke fans. Casper Starreveld, de gitarist van de band, bleek het erg fijn te vinden in het Noord-Hollandse Hoorn. “Hoorn! Hoorn! Hoorn! Hoorn, wat zijn jullie mooi!” kwam enthousiast uit de strot van Starreveld.

De volgende nummers die gespeeld worden door Kensington worden allemaal goed ontvangen en er staan zelfs fans mee te zingen. Ondanks dat de alternatieve rock band zelf niet barst van de energie, weten zij dit wel over te brengen op het druk feestende publiek. Tijdens een rustig nummer wordt er gevraagd of iedereen hun mobiele telefoon de lucht in wilt doen, wat massaal gebeurd.

Tijdens dè hit van Kensington werd er door ongeveer de gehele tent hard mee gebruld, wat uiteraard erg gewaardeerd werd door de band. Dit vertelden zij ook nog even aan de fans.

Ondanks dat het volledige optreden niet barstte van de energie, was dit bij de outro wel het geval. De mannen (vooral Eloi (zanger) en Casper) lijken alles te geven wat zij nog in zich hebben. Al hun emotie knallen zij uit hun instrumenten en lichaam om dit optreden af te sluiten. Wat blijkbaar ook goed ontvangen werd, want zodra de mannen het podium afliepen werd er direct “we want more!” geroepen.

Geniet hieronder van de foto’s die wij, van Smash Press, speciaal voor jou hebben geschoten!