dinsdag 21 januari 2020

Zebrahead is energiek en in zijn element op EP “Wanna Sell Your Soul?”

Zebrahead staat nooit stil. De band tourt continu en anders bevindt hij zich in de studio. Dit keer geven de mannen ons de viernummerige EP “Wanna Sell Your Soul?“. Dit plaatje is 14 januari uitgekomen en moet ons even zoet houden tot het volgende album.

Een klassiek geluid blaast door je oortjes, wanneer de track “The Perfect Crime” afspeelt. Een mix van rap, zang, gitaarwerk en energie. Het nummer is je perfecte dosis Zebrahead samengevat in drie minuten partymuziek. Het wordt vervolgd door een vibe die je niet altijd terughoort in de muziek van de heren. “Shock and Awe by the Sea” is lekker rustig en de lyrics zijn wat repetitief. Maar het is desondanks verschrikkelijk catchy, echter blijven de echte feestsprankels een beetje weg. Toch is het zo een lekker muziekje wat je aan kan zetten terwijl je in je auto lange ritjes maakt in de zon. Doe er een zonnebrilletje bij en dit lekkere geluidje op de achtergrond- prima om het asfalt mee af te cruisen.

De tweede helft is echter weer de typerende knallende jams. “Is It Hot in Here?” is een bom van energie: “Get me out of here, get me fucking out of here” sleept je mee en zing je binnen een paar seconden woord voor woord mee. Zingen? Ik bedoel schreeuwen! Dit is een heerlijke jam voor een liveset: je gaat hier he-le-maal los op. Een toppertje. Als afsluiter gaan we het laatste druppeltje energie eruit gooien met “Liars Starting Fires“. Net als de voorgaande track ga je gewoon fantastisch los op dit nummer. Een bron van feestgevoel, energie en knallen. Stilzitten is lastig en je kan deze song wel tig keer achter elkaar luisteren! Maar het is niet een herhaling van alle voorgaande tracks: de solo geeft het een extra stukje pit en de man die midden in het nummer een gekke qoute gooit, zorgt voor wat variatie. “In my expert opinion this man is insane!

Een goed samengestelde EP met een stukje rust, innovatie en de klassieke Zebrahead-sound. Zo houdt Zebrahead zijn fans zoet: van alles wat en heerlijk om op te springen.

Releasedatum: 14 januari 2020
Label: MFZB Records